Sobre anar a missa. Jo som el cep i voltros les sarments.

Avui hem fet dues parts. A la primera hem xerrat sobre l'evangeli d'avui (Jo som el cep i vosaltres les sarments). A la segona, sobre la missa. Per què ens costa anar-hi?.

PRIMERA PART. EL CEP I LES SARMENTS

Érem poquets.
Na Paula es va fer mal a un colze i està internada. Na Marian tenia bàsquet. N'Helena i na Zaira no han pogut venir. Na Kenndra ha vingut però ja estàvem acabant. 

Hem començat pregant per na Paula i per altres motius personals.

Què vau aprendre la setmana passada? Li han contat a na Bel (som limitats en el cos, infinits en l'ànima).



Damunt la taula hi havia sarments de vinya, rem i panses. L'evangeli de la missa d'avui tracta sobre el cep i leș sarments. Aquestes paraules amaguen significats secrets. Què significa quan dịu? (Jn 15, 1-8): Jo som el cep i vosaltres les sarments. El meu pare és el vinyater.  


 Totd'una han entès el significat. Han dit: 
- El cep és Jesús. El vinyater és Déu, perquè Déu és qui sembra la llavor i la fa créixer. Noltros som ses sarments. 

Qui està en mi i jo en ell dóna molt de fruit. Aquí no estava tan clar. 


- Què vol dir donar fruit?
- Tenir fills, tenir descendència. 
El dibuix del cep i les sarments els ha recordat un arbre genealògic. 

Pot voler dir més cosa?
- Estar units a Déu? Estar en pau interior?, han demanat.
- Estimar, fer coses pels altres, activar els teus dons, he dit. Cadascú de voltros té una missió diferent en aquesta vida. Per un pot ser tenir fills i estimar-los, per un altre ser metge, anar al tercer món....


Si una sarment no dóna fruit el meu Pare la talla. I la que dona fruit, l'esporga i la neteja. 
Aquí no ha estat fàcil. 
- Per què diu que la talla? Déu ens talla?. Han demanat. 
- Si no cercam sa felicitat interior  i vivim separats de Déu entram en sa tristesa, s'orgull,  s'odi, sa por o sa ràbia. Si volem anar pel nostre compte no som feliços.  
- Però hi ha persones no creients que són felices, ha dit na Mariona. 
- Només que quan tenen dificultats no poden abandonar-les a Déu, ha dit na Bel. 
Aquests fiets són ja catequistes!. Per Déu "la nit és tan clara com el dia, llum i fosca us són igual", com diu el salm. O sigui, que les proves de la vida (la fosca,  tallar-nos del cep), que el món percep com a mal, formen part (I ens ajuden) a evolucionar. 
- Déu envia els seus millors soldas a les batalles més difícils, va dir n'Ilán.  
- Que vol dir esporgar? Saps quan tallam un arbre perquè creixi més?
- Veis aquest rem? Els grans de rem estan units uns als altres com una pinya. Es nostre grup és com aquest ram de rem. Sa pregària uneix. 


Llavors, quan ja havien partit, vaig fer aquest ram de rem per penjar a un cep a sa missa. Una hora no dóna per tant! 

Al cep hi vam penjar els rams de cada grup de catequesi. 

Aquest és l'evangeli en imatges que vam passar durant la missa. 


SEGONA PART. XERRAM SOBRE SA MISSA. 

- M'interessa posar damunt sa taula un tema. Sa missa. He notat que no soleu venir. M'agradaria conèixer es vostre parer. Cadascú que agafi sa llibreta i faixi dues columnes. Coses positives i coses negatives de sa missa. Coses que m'ajuden a créixer en sa fe i altres que no entenc o me costen. 


- No sé què posar de positiu, deien al principi. Però a poc a poc van sortir coses. 

ASPECTES POSITIUS DE SA MISSA. 
COSES QUE ME FAN CRÉIXER EN LA FE. 

- Que es passi l'evangeli amb imatges me fa entendre millor el significat, va dir na Bel. 
- Cantar m'agrada molt, va dir n'Ilán. Cantar és pregar d'una altra manera. M'agradaria que hi hagués més moments de cant. I que hi hagués una coral cantant i lloant amb les mans al cel. 
- I més ball i moviments quan cantam, va dir na Sheyla. 
- En Willy aporta humor, va dir na Bel. 


ASPECTES QUE ENS COSTEN DE SA MISSA O NO ENTENEM

- Ses misses a ses que anam són misses per adults, va dir n'Ilan. 
- Si poguéssim participar més, seria millor, va dir na Bel. 
- A jo m'agrada quan ens treuen al gimnàs i allà ens expliquen s'evangeli, com van fer per Pasqua, va dir na Sheyla. 
- Jesús no els va dir als deixebles que anessin a missa, va dir n'Ilan.
- Cada dissabte (sabat) anaven a la sinagoga. I al darrer sopar els va dir: "feis açò en memorial meva", dic. 
- Aixecar-se-seure-aixecar-se-seure... no entenc el significat, va dir n'Ilan. 
- Açò són aspectes exteriors. Lo que val de sa missa és lo que passa dins tu. El fet d'estar en comunitat, amb persones de Ferreries que tenen una profunda fe, fa que en el silenci i els moments de pregària els cors estiguin units. I agafam força per tota sa setmana, vaig dir. Ferreries és un poble unit, on la gent s'ajuda, i la fe hi té molt a veure (els vaig mostrar sa foto de'n Colau Marquès, que vam fer el funeral aquesta setmana i sa història dels fills que l'han volgut cuidar fins el darrer moment).

Llavors els vaig mostrar el calendari dels dies de catequesi que ens hi falten. L'aferr perquè el tingueu. 

🌟 4 maig
🎀 11 maig recés Willy amb els qui rebran confirmació. 12 maig (Diumenge)- COMUNIONS
🌟 18 maig. Bosco Martí.
🍐 25 maig Ferre Floreix
🎀 3juny diumenge COMUNIONS
🍊 9 juny (Diumenge) Confirmacions
🌟 15 juny. Missa aire lliure

- No seria polit arribar a un acord i anar-hi tots junts alguns dies?
- Per exemple, un dia cada mes, va dir na Bel. 
- Mirau, hi haurà comunions i confirmations. En Marc de na Marian combregarà. Els agradaria molt que els acompanyassim. 

Llavors vaig demanar un per un si li semblava bé que féssim l'acord d'anar junts a missa un dissabte al mes i van dir que ho veien bé. El pròxim dia serà el 12 de maig a les 11 des matí (és un diumenge i hi ha Comunions). Sé que els pares i mares m'ajudareu a recordar-lis!. 

Vam treure els panets i ja van ser les 6:30h 
i hi havia pressa per anar a voltar!


 
















Comentaris